Výběr článků podle 'most'

Kolo u velkého železničního mostu

kolo-velky-most-05Od jara r.2013 nám chodí dotazy, kdo a proč zavěsil staré jízdní kolo na dva vysoké smrky v úrovni velkého mostu u Nebřezin. Přestože jde vlastně o černou skládku starého železa 🙂 , jen umístěnou vysoko nad zemí, návštěvníkům mostu se kolo v lese líbí a nápad oceňují. O co tedy jde? Je to výzva, soutěž, recese?
Prosíme autory tohoto smělého činu, aby se nám ozvali na e-mail info@nebreziny.cz . Děkujeme

Stavba nebřezinského mostu – 1932

0011Současný železobetonový most přes řeku Střelu v Nebřezinech nahradil původní starý dřevěný most. Původní termín stavby byl stanoven na rok 1935, projekt byl ale uspíšen, takže stavba začala již 20. února 1932. Most vyprojektovala firma Müller-Kapsa Praha a stavěla firma pana Emila Štěrby z Berouna.

[Celý článek →]

Stavba velkého železničního mostu na trase Plasy-Kaznějov

Stavba velkého železničního mostu u NebřezinMost vlastně nemá žádný jednotně používaný název. Ve staré literatuře je nazýván Nebřezinským, neboť leží blízko Nebřezin, v technické dokumentaci se setkáte s názvem Rybnický viadukt, neboť se klene nad údolím Rybnického potoka. Nejčastěji se mu prostě říká „velký železniční most“ u Nebřezin. Leží na trati č.160 Plzeň-Žatec, přibližně v polovině cesty mezi Kaznějovem a Plasy. Tato trať byla vybudována v letech 1871-1873, aby bylo možné dopravovat uhlí ze severočeské pánve do Plzně, Českých Budějovic a později i do Bavorska. V té době se uhlí těžilo i v okoli Kaznějova, v tzv. plzeňsko-manětínské pánvi.

[Celý článek →]

Historické pohlednice z Nebřezin

Historické pohlednice z NebřezinV tomto článku vám chceme ukázat vzácné staré pohlednice z Nebřezin. Na první z nich je vidět např. původní dřevěný most, hospoda a mlýn, na druhé je pohled na Nebřeziny v vrchu Špitál a na třetí lávka přes starý široký kanál (stoku) u hostince U Rotta nebo pohled na náves s kovárnou. [Celý článek →]